Codes of Gender Violence in Primary Educational Institutions
Keywords:
discursive violence, education, gender, boys and girlsAbstract
The following paper analyzes gender violence within 11 primary schools in Mexico City. A qualitative methodology was used to analyze the discursive elements recollected. Specifically, in the case of boys, the terms gay, faggot and queer, exemplify the devaluation of the feminine gender in opposition to the socially established masculine ideal. In the case of girls, aggressions towards them are seem to be associated with their alleged sexual freedom by calling them bitches, tramps or whores. This paper will prove how discursive
violence reinforces gender stereotypes, extending them to other aspects of young peoples’ lives, limiting their interests, activities and affective relationships.
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Copyright (c) 2023 GénEroos. Número 1, volumen 1, marzo-agosto 2023. Es una Publicación semestral coeditada por la Asociación Colimense de Universitarias A.C. y el Centro Universitario para la Igualdad y los Estudios de Género de la Universidad de Colima, Av. Universidad 333, Colonia Las Víboras, C.P. 28040, teléfono 312 316 11 46, https://revistasacademicas.ucol.mx/index.php/generos, generos@ucol.mx. Reserva de Derechos al Uso Exclusivo No. 04-2017-110313004200-102 (versión digital), otorgado por el Instituto Nacional del Derecho de Autor, ISSN electrónico en trámite. Fecha de última actualización: 18 de noviembre de 2022.
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